vineri, 22 octombrie 2010

2. Astă-vară, la marea neagră(însemnări împrăştiate)

O femeie corpolentă de vreo cincizeci de ani, îmbrăcată într-o rochie geometrică, trece pe plajă cu o spuză de beri Privet în braţe. Am ieşit din mare cu picioarele vrîstate de nişte dungi negre, de catran. Am încercat să le curăţ sub şuvoiul duşului de pe plajă şi nu am reuşit. Un bărbat durduliu mă priveşte chiorîş. O femeie şi-a lipit monoclu de ochi şi studiază din aproape în aproape plaja. E liniştită şi grăsuţă. Nu ştiu de ce m-am gîndit că e contabilă. La un moment dat, a sunat-o dracu să ştie cine şi ea s-a avîntat în nişte calcule sofisticate. Contabilii adevăraţi sînt contabili chiar şi întinşi pe burtă pe nisipul fierbinte! Plaja e învoaltă de oameni. Într-un colţ cîţiva tineri joacă volei! Două blonde citesc acelaşi roman, cu copertă ţipătoare, pe care e înfăţişată o tipă dezbrăcată, în colţuri diferite ale plajei. Sînt atît de prinse de lectură încît nu mai observă nimic în jur. Am cumpărat de la o femeie un porumb fiert şi i-am întins 10 grivne, iar ea nu a mai vrut să-mi dea restul şi s-a făcut nevăzută printre trupurile goale de pe malul mării. O femeie care a intrat în mare, s-a răsucit către fiică-sa:
"Odesa, vino şi tu în mare!" Prin urmare, pe fetiţa aia de patru ani o chema Odesa. În cinstea celui mai apropiat oraş de Iliciovsk. Şi eu m-am gîndit că cei din Iliciovsk, probabil, au un complex de inferioritate faţă de oraşul vecin care e mai frumos şi mai mare.
Borcanul cu fasole pe care l-am cumpărat dintr-un magazin de pe Lenin mi-a plesnit în mînă în timp ce traversam strada. Aşa, din senin. A crăpat în mai multe locuri, năclăindu-mi degetele cu un sos lipicios. Pur şi simplu s-a făcut ţăndări, fără să-l scap jos sau să-l lovesc. Pe ecuson, o chelneriţă care ne servea cu ciorbă pe malul mării şi-a trecut diminutivul numelui - Valecika- cu care mai degrabă ar putea-o striga iubiţii decît clienţii.

( va urma)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Trandafirii

Câțiva trandafiri încă înfloriți în plină toamnă în stradă. Copyright: Ecaterina Ștefan