sâmbătă, 10 august 2013

Canaclul Noii Barbari (Vlad Ioviță)



Recent a avut loc Cenaclul Noii Barbari, de data aceasta s-a citit poezii pentru adolescenți și copii. Ana Brînză a citit cîteva poezii cu titlurile: Eu sunt femeie, Rămîi cu bine, Dor, Mama, E oarba oare lumea noastra, Praf în ochi. 

 
Ana Brînză

 Eu sunt femeie

Nu sunt pămînt,
Ca să fiu călcată.
Nici cuvînt nu sunt,
Ca să fiu vorbită,
Și nici nu-s tablou
Ca să fiu privită.
Eu sunt femeie!
Ca să fiu iubită.

( prima varianta a poeziei )

Eu sunt femeie

Sunt pămînt 
Dar nu vreau să fiu calcată
Sunt cuvînt
Dar nu vreau să fiu vorbită
Sunt tablou 
Dar nu vreau  să fiu privită
Eu sunt femeie!
Ca să fiu iubită.

( o altă variantă a poeziei) 

Mama

O lacrimă căzută pe obraji
Și atîta căldură pentru cei dragi
Așa e doar ea cu trup și ființă 
Așa e doar maica, nu-i multă știință
Atunci cînd mi-i bine
Și-atunci cînd mi-i rău
Mereu lîngă mine
E îngerul meu
Mama e pâine
E tot ce-i mai sfânt
E ziua de mîine 
Mama-i cuvînt
M-ajută în toate
Îmi dă și povețe
Nu ne lasă singuri
Ne pune pe calea vieții
Mama e bunul cel ai de mic
Ea e ceea care te face să fii unic
Mama e omul cel sfînt
Parcă ar fi Dumnezeu pe pământ. 

Any P.S.

 
Discuții asupra textelor




Camelia Grosu a fost la cenaclul cu mama ei. Ea ne-a citit în jur de 15 poezii, iată cîteva. Camelia avea un caiet plin cu texte proprii.

În noaptea de ajun

În noaptea cea mult așteptată de Ajun
Pe horn intră Moș Crăciun
De departe el venise
și daruri ne pregătise.
El sub brad le puse-ncet
Ca să fie în secret:
Ursului îi dăruește
Bombonele și mult pește,
Păsărelelor viermișori,
Iar maturilor verzișori.
Copiilor jucării…
-Nu!!!
-Dar ce vreți, voi, copii?
-Telefoane, calculatoare…
-Dar va avea bani moșul oare!

    
Salut scoală
- Salut școală dragă!
-Salut școlărițo !
-Uite că aleargă…
-Da văd, Măriuțo.

-Ne-a fost dor de tine!
-Și mie, la fel,
Să înveți mai bine
Că e ușurel.

Fără de tine
Fără de tine
Nimic nu mi se realizează,
Fără de tine
Viața mi se tot scurtează,
Fără de tine
Nu e amintire,
Fără de tine
Nu e iubire,
Fără de tine
Nu sunt albine,
Fără de tine
Nu mai e bine,
Fără de tine
Nu este pace,
Fără de tine
Parcă stau pe ace,
Fără de tine
Nu mai sunt cocori,
Fără de tine
Nu vor cînta privighetori.

                                                                                                                                            

Meseriile
Să fii savant
Este palpitant
Poți să fii și polițist
Medic, pădurar, artist
Poți fi inginer, poți fi și șofer
Poți fi bucătar, poți fi și zidar
Mașinist, aviator
Pompier, avicultor
Meseriile-s de folos
Dacă ești ingenios.                                                                                              
                               De  Cameliei Grosu




La finalul întîlnirii Artiom Oleacu a citit cîteva poezii a scriitorilor contemporani.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Trandafirii

Câțiva trandafiri încă înfloriți în plină toamnă în stradă. Copyright: Ecaterina Ștefan