sâmbătă, 28 iunie 2014

Tineri poeti basarabeni: Cristina DICUSAR



***
Liceul „Miguel de Cervantes”
Profa de informatică ne predă Turbo Pascal TP7
Fug de la lecţii
Nu-mi place matematica, nici voleiul, nici şcoala.
Nu vreau să-mi fac temele, dar nu am altceva de făcut.
Am primit cadou casete cu Beatles şi Aznavour. Dansez.
Când vine Mihaela, facem teatru.
M-am îndrăgostit de Maxim Galkin.
Părinţii divorţează. Mi-a murit motanul.
Înainte să adorm, număr până la trei.

Nu-mi mai place să dansez. Nu mai fac teatru. Nu mă mai văd cu Mihaela.
Profa de informatica ne tot predă Pascal. Eu nu mai fug de la lecţii.
Mi-e dor de tata şi de fratele meu.
Sunt îndrăgostită de Tzara, Kafka şi Camus.
Înainte să adorm număr până la trei.

Am fost în rochia mea verde şi apoi m-am întors…
(raspuns la o intrebare data de Simona Popescu)
- Mergeam.
     Drumul era o linie dreaptă,
                  O funie foarte subţire.

Am văzut o fetiţă.
Ea avea o minge uriaşă,
      O minge multicoloră,
            O minge frumoasă şi mare
                  Şi o arunca în aer
                           Sus-sus,
                        Şi încă o dată,
                              Şi încă o dată…
Mă temeam să-i spun,
      Îmi venea să-i spun
            Că are o minge frumoasă,
                  Că o aruncă în aer…,
                        Că aş vrea şi eu  să o arunc departe,
                              Să văd cât de departe ajunge
                                    Mingea aceasta
     Multicoloră.
Fetiţa mă privea,
      Şi mingea, şi culorile mă priveau.
     Dar eram atât de fricoasă,
                  Atât de fricoasă…
                        Şi-am mers mai departe
                              Pe drumul acela,
                                    Pe funia aia subţire…

Un arici mort.
Drumul - o linie dreaptă cu un arici mort.
O fetiţă…
                                  O minge multicoloră,
                                                               O minge frumoasă şi mare
Si un arici mort.

***
Polițiștii s-au speriat și-au început să se bată. Actorii s-au speriat și-au început să înjure. Poeții au început să plângă. Toți trecătorii s-au speriat și-au început să fugă care încotro. Jurnaliștii și-au ascuns camerele de filmat. Pompierii și-au îmbrăcat costumele. Biroul de notariat s-a închis la pauză. Bibliotecarele s-au lipit unele de altele. Tot parlamentul a început să tușească în convulsii.


Poezii de Cristina DICUSAR

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Trandafirii

Câțiva trandafiri încă înfloriți în plină toamnă în stradă. Copyright: Ecaterina Ștefan