luni, 14 iulie 2014

Florin
This review has been hidden because it contains spoilers. To view it, click here. Cartea e bună, am cumpărat-o de pe elefant.ro ca lectură de vacanță și mi-a plăcut.

Totuși mă așteptam să citesc mai mult despre perspectiva unui american asupra R. Moldova decât cea a unui basarabean asupra României. În roman, relația basarabeni-români e plină de stereotipuri de genul românii se uită în jos la basarabeni și râd de accentul moldovenesc.

Ca și comentarii aș zice că:
1. E mai mult despre un basarabean în Brașov (80%) decât despre un american la Chișinău (20%).
2. Celelalte personaje pe lângă Anton Sleahtitchi și Martin sunt un pic greu de urmărit. La sfârșit când afli că Lora a rămas cu Vio te întrebi...cine mai e și Vio?? Ți se reamintește totuși câteva rânduri mai departe.
3. De final am fost dezamăgit, ce se întâmplă totuși cu americanul în Chișinău? L-a jefuit Vovcic? Când am văzut cum se termină cartea am crezut inițial că nu am eu ebook-ul complet, și lipsește vreun capitol.

Ca și sugestii editoriale, mi-a lipsit o structură a romanului pe capitole, practic de la nota autorului până la sfârșit nu există nici o separație, câteodată ți-e greu să îți dai seama când s-a mutat acțiunea și unde. Legat de folosirea limbii ruse/ argoului moldovenesc, ar fi utilă folosirea unor note de subsol cu traducerea expresiilor din limba rusă - pentru cititorul român. Sau poate acestea sunt doar defectele ebook-ului de pe elefant.ro(less)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Trandafirii

Câțiva trandafiri încă înfloriți în plină toamnă în stradă. Copyright: Ecaterina Ștefan