duminică, 6 august 2017

Anastasia PALII

PROTEST
în fața guvernului 
 caut copaci proaspeți tăiați
Politiștii sancționează pietrele  din pavaj
Sufăr de sociopatie și merg
împotriva mașinilor, împotriva tuturor
 prin Chișinău
ca pe un teren minat
e dreptul meu și nu mă poate opri nimeni.
îmi fac cruce până la isterie
și o iau la fugă
la protest se distribuie
 masiv bilete low cost
în Grecia, Turcia, Bulgaria, etc.
Eu nu mă mai întorc în trolebuz
după plasa cu cartofi uitată
 e dreptul meu 
și nu mă poate opri nimeni.




  
Subsolul cu șobolani

Subsolul cu șobolani
unde m-a trimis mama într-o iarnă după lemne
avea multe camere.
Știam că sunt doar 5 etaje
până când ne va fi cald
și oricum le număram.
Subsolul cu șobolani
e unul și același vis din copilărie
pe care îl redescoper în viața de zi cu zi,
în care șobolanii aleargă după mine
iar eu tremur zornâind cheile,
apărându-mă cu o cutie de chibrituri Avion.
Subsolul cu șobolani
e unica fotografie de familie
aruncată de la balcon
ca un bilețel norocos de la pachetele de țigări ale tatălui.
Dorința pe care mi-am pus-o atunci
în subsolul ăla cu șobolani

mă înspăimântă cel mai tare  în viața asta.

Poezii de ANASTASIA PALII

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Trandafirii

Câțiva trandafiri încă înfloriți în plină toamnă în stradă. Copyright: Ecaterina Ștefan